dimecres, 8 de juliol del 2015

LIJ - Jo que vaig dormir amb lleons

Laia Longan; Sonja Wimmer (il·lustradora)
Jo que vaig dormir amb lleons
Barcelona, Animallibres, 2014
192 pp.
Col·lecció La Formiga Vermella, 56
ISBN: 978-84-15975-17-5
P.V.P.: 8,75 €

Jo que vaig dormir amb lleons és una atractiva narració per a nens ambientada en el món del circ que combina amb habilitat diferents elements d'interès. D'una banda ens trobem amb en Tom, el protagonista, orfe de mare i que va ser abandonat en un orfenat en néixer. En Tom sent fascinació pels animals i somia retrobar-se algun dia amb el seu pare, del que mai n'ha sabut res. Un dia arriba al poble un circ (El Circ de la Nit) i en coneix la Lana, una nena trapezista que tampoc coneix els seus pares i en Tom decideix fugir amb la troupe en el comboi del seu tren. Allí es desenvoluparà la seva especial relació amb els animals, en concret amb el lleó Tro i el seu cadell Dilma (d'aquí el poètic títol del llibre), coneixerà en Jack, el domador, i seguirà el seu mestratge per convertir-se ell també en domador; descobrirà l'amor a partir de la seva relació amb la Dana; assistirem a les intrigues fruit de la rivalitat entre els dos propietaris del circ i..... tindrem un final amb sorpreses bonic de veritat.
El conjunt es llegeix amb fruïció, passa d'allò més bé i ens fa pensar en el significat de paraules com família, amistat i amor.
Per a nens i nenes a partir de 10 anys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada