diumenge, 1 de juny del 2014

"Aixeca't de la tovallola, entrena l'ànima"

L'anunci d'estiu de la cervesera Damm ja forma part de les tradicions que anuncien el bon temps i les vacances, de la mateixa manera que els anuncis de cava de dues conegudes marques catalanes anunciaven anys enrere les festes de Nadal. He escrit anteriorment sobre l'encert dels Mediterràniament, però també entenc que quan una cosa està molt bé costa superar-la i, enguany, sense estar malament, tens la sensació de reiteració, que allò ja ho has vist abans. És el rotllet de sempre que ja va perdent frescor i acaba sent una mica avorridot, mancat d'emoció.
D'aquest anunci 2014 voldria destacar-ne dues coses: l'ambientació en una coneguda cala de Tossa de Mar, la cala Pola, i el missatge, que sense estar reflectit en una gran frase com els de temporades anteriors ("aixeca't de la tovallola, entrena l'ànima") sí que té un rerefons digne d'esmentar. És una crida a viure l'estiu activament, a participar de les manifestacions culturals que es desenvolupen arreu, tot i que el que reflecteix l'anunci és molt limitat i reduït al que intenten els joves que s'han instal·lat en una cala.
De vegades, com en el cas dels esportistes d'elit, és bo saber retirar-se a temps. Si el Mediterràniament ja no dóna més de si potser seria el moment d'anar pensant alternatives. 

Com tot el que ha fet història ja s'ha convertit en matèria d'estudi i en aquest enllaç trobareu un article molt interessant de Daniel Bardera i Eudald Espluga titulat Mediterròniament. La catalanitat emocional. 

Ara que....
..... pensant, pensant....
què us semblaria....
"excita't amb la cultura"
per a l'any vinent?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada