dijous, 22 d’abril del 2010

LIJ - Visca Sant Jordi!

Lola Casas; Carmen Queralt (il·lustradora)
Visca Sant Jordi!
Barcelona: Baula, 2010
Col·lecció Ala Delta Poesia, 36
ISBN: 978-84-479-1991-8








Visca Sant Jordi! és un poemari fresc i planer que vol acostar la tradició de la Diada de Sant Jordi als més petits. Passa revista a tot allò que pot trobar-se un nen en un dia així: la llegenda que li poden explicar a l'escola, la tradició de sortir a passejar entre parades de roses i llibres, la presència de senyeres en tota mena d'espais, l'ambientació d'una classe, la celebració amb els pares,.... Tot resulta quotidià i fàcilment identificable; el vers, breu i entenedor; el llenguatge, accessible i amb un punt d'originalitat que s'agraeix. M'ha agradat el poema del drac, carregat de fina ironia, que capgira la visió tradicional i ens ofereix un drac incomprès i entendridor:
  
“Els contes i les llegendes
                         em deixen molt malament
 dient que menjo princeses
 i tota mena de gent.

                   Jo sóc una bona bèstia,
                   m'agrada moltíssim llegir,
                   passejar per la muntanya
                   i, quan arriba la nit,
                   dormir tranquil i feliç
                   acotxadet al meu llit.

       Si trobeu el bon sant Jordi,
 feu-me un favor,
 si us plau,
 digueu-li que sóc pacífic,
 que no tinc res de babau
 i que m'agradaria viure
       relaxat i amb molta pau.”

Un poemari que permet acostar el llenguatge poètic als més petits i que pot esdevenir una eina pedagògica útil per a mestres que cerquin recursos originals per a treballar els continguts de la Diada de Sant Jordi.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada